Velkommen til min blogg

Jeg designer og snekrer mine egne møbler og legger ut bilder og trinn for trinn oppskrifter på de fleste tingene. Legger også ut diverse interiør, oppussing og litt om hverdagen min. Hvis dere bruker noen av ideene mine så link til bloggen min, det er ikke lov til å bruke bildene mine uten tillatelse og heller ikke teksten min! Jeg er også Frøken Nordseth på Instagram og kan også treffes på bisten75@hotmail.com, hvis dere har noe på hjertet. Alle bildene er tatt av meg hvis ikke annet er oppgitt. Noen av tingene jeg har laget kan også bestilles på egne mål... for pris kontakt meg på mail eller på facebook.

21 november, 2014

Snaaart jul....

Tenkte jeg skulle vise dere noen ting jeg har laget til jul i fjor og for enda flere år siden, og lenge før bloggen var påtenkt...
-jeg har vel egentlig vært sånn at jeg alltid har likt håndarbeid, uansett hva det har vært..og jeg har prøvd meg på mye forskjellig opp gjennom.. det begynte vel med trolldeig, haha..-morsomt! :-D


Her er noen glass jeg "graverte" en stund før jul i fjor, til julebordet..koselig og gi et glass til alle, et de kunne ta med seg hjem som et minne om en strålende kveld...jeg brukte det som 'bordkort' med initialene dems.. Jeg kjøpte store vinglass (her i huset finnes det bare store vinglass ;-) jeg brukte en billig utgave av dremel, litt sånn tung og holde i, men det gikk da på et vis... og ja..jeg må jo innrømme at jeg ble inspirert av Riviera Maison sine graverte glass... men akk...så mye dyrere.. ;-)


Denne adventskalenderen laget jeg til gutta mine til jul i fjor, saget ut stjerner, malte, hang på små lys og pakker fra 1-24.


Laget STOR julestjerne som sto i vinduet...


Har laget både hvite og brune tykke stjerner...


Laget krans over ovnen i stua av bjørkekvister...og skjærte ut hjerter og håndskrev tekst på...
(den er det flere år siden jeg laget, men den kommer fram igjen år etter år...) -og jeg er veeldig glad i den, har vel og gjøre med at jeg er glad i tradisjoner og at jul er jul... min yndlingstid.. desember er min beste måned av alle..den koseligste og samtidig mest sårbare tiden på året.
Det er den tiden jeg tenker mest på alle de som ikke har det så greit, det kan være seg barn som ikke har det godt, narkomane som strener gatelangs for og finne noe og 'leve på'.. gamle ensomme mennesker som gråter av tap... foreldre som føler at pengene ikke strekker til.. mange skjebner.. <3


Laget adventstake av maisbokser og grov hyssing...


Laget serveringsbrett...-som også ble laget i julegaver til venninner...

Og det blir vel både nye ting og litt selvlagede julegaver i år også... og jeg er sånn som gleder meg som en unge til jul, elsker alle forbredelsene, som baking, vasking, pynting og lage masse stæsj, wiiiihh pynte juletre, det er fred i sjela det, da sitter som regel Mr.S og ser på meg og humrer og ler og syns jeg er litt snodig barnslig her jeg går og synger og plystrer og prater for meg selv..hihi :-D...

(Og jada...gutta får også være med å pynte, men interessen for det er vel heller liten...:-P)

 Jeg syns førjulstiden er den beste.. og da koser jeg meg max :-D 
-men jeg er også sånn som gjerne kaster ut juletreet 1.januar..da er julen definitivt over og den varer IKKE til påske i dette huset ;-)
Julen er koselig både før og i romjula, men ikke etter...

Men det er fortsatt leeenge igjen til jul enda...4.5 uker..oh shit...! :-o
Sa jeg lenge?... hehe.. ;-)

Nå må jeg løpe av gårde, skal få levert noen bortbestilte serveringsbrett, sende noen pakker med posten også skal jeg møte Per (den ene av de yngre brødrene mine) til lunsj, han kommer til oss på helgebesøk og bursdagsfeiring, Wiiihhh!! :-D
-har kjøpt inn karrypaste, kokosmelk, søt paprika, squash, fersk ingefær og løk av alle slag.. så i kveld blir det kylling i karrysaus til fredagskos og selvfølgelig en nyydelig vinos til, falling feather- DEN passer min smak helt perfekt <3

GOD HÆLJ OG NYYYT! <3

-Lisbeth-
:-D



Ingen kommentarer: